Thursday 24 October 2013

BETUL KE ADA 7 KE-AJAIB-AN MiNDA ...? ;)

DETIK 7102013M
Tahniah anda sudah berada di kapal yang betul untuk membina legasi biznes anda. Semua yang saya paparkan di sini semuanya ada kaitannya antara satu sama dan bersambungan umpama serat-serat neuron-proton-elektron dalam minda anda. Inilah langkah-langkah awal yang boleh memaksa anda untuk berada di Puncak Kejayaan mengikut kepakaran anda! Semuanya MESTI bermula dari dalam MiNDA....::::

Sedarkah kita bahawa kita perlukan 7 persediaan untuk dapat memahami kuasa 7 keajaiban MiNDA kita. Apakah 7 persediaan itu?? Ianya adalah 1)EMOSI::  2)ROHANI::  3)MASA::  4)SOSIAL::  5)EKONOMI::   6)KOMUNIKASI::  dan yang ke 7).............................?? apakah yang ke 7 ini? ;)

Baikkk... yang penting hari ini adalah untuk kita tahu apakah 7 keajaiban MiNDA itu.
1.Minda ada tenaga ajaib.
Misalnya apabila anda kata 'dah kenyang', tentu anda rasa tak rasa nak makan hari itu.Buktinya apabila kita berniat puasa, maka hari esoknya semua kerja dapat dijalankan dengan baik sepertimana biasa. Sedangkan jika cakap lapar, tak sampai 2 jam anda mesti rasa nak cari makanan. Jadi, kesimpulannya "kita sendiri yang meminta setiap perkara yang akan berlaku kepada diri kita".
Saya lebih suka anda fikirkan sendiri fakta seterusnya ini.... ;)
2.Minda suka komunikasi antara Minda.
3.Minda adalah magnet yang sangat beremosi.
4.Minda adalah pengawal yang yang terbaik.
5.Minda boleh adakan 2 situasi dalam 1 masa
6.Minda mudah terangsang melalui solat dan doa.
7.Minda suka sentuhan! Yangg ini penting untuk kita memahaminya kerana ada kaitannya dengan ahli keluarga dan persekitaran kita..
Kuasa sentuhan adalah yang amat menakjubkan. Kajian telah membuktikan bahawa ia mampu....:>>
1) Meningkatkan sistem imun (iaitu meningkatkan penghijrahan sel darah putih yang bertindak sebagai daya tahan badan berkumpul dengan banyaknya.

2) Meredakan tekanan

3) Megurangkan paras glukos pada pesakit diabetis.

4) Mempercepatkan pemulihan luka dan tulang yang patah

5) Mengurangkan rasa kebimbangan.

6) Melegakan rasa dukacita

7) menambahkan rasa selera makan


Apabila kita memeluk bayi,isteri dan anak, akan ada satu perasaan lega kerana serotonin diaktifkan apabila berlaku sentuhan. Serotonin adalah cecair hormon yang dapat meningkatkan rasa gembira.

Dengan sentuhan juga dopamin dapat ditingkatkan. Kekurangan Dopamin menyebabkan manusia akan nyanyuk dan terkena penyakit parkinson. Dengan memeluk anak-anak, maka sistem kecerdasan mereka dapt ditingkatkan.

Ini adalah berdasarkan satu kajian telah dilakukan bahawa anak-anak yang sering mendapat pelukan dari ibu bapanya mempunyai kecerdasan,penghargaan kendiri tinggi dan keyakinan yang lebih tinggi dari yang tidak berbuat demikian.

Sentuhan tangan dan mendekatkan tangan di kawasan yang sakit sama ada pada diri sendiri dapat membantu melegakan malah boleh juga menyembuhkan penyakit sepertimana yang diamalkan oleh pengamal perubatan REIKI.

Pada tangan tersebut mengalir tenaga magnetik dan elektrik yang dapat memperbaiki sistem pertahanan badan. Pengamal REIKI menggunakan tenaga aura dan getaran seperti tanah, air, api , cahaya matahari dan tumbuh-tumbuhan dari alam semula jadi dengan izin Allah lalu mengalirkan tenaga ini sebagai rawatan kepada penyakit fizikal badan.

MAKA...............
Bagi para suami sekalian pula rajin-rajinlah peluk dan mencium isteri supaya kamu dan isteri selalu sihat dan ceria kerana sentuhan anda adalah ajaib!
iNi lah yang sangat disukai oleh MiNDA sebenarnya.... iaitu saling "bahagia membahagiakan"!

Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah.
menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, 
menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, 
menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, 
menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu 
menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.
menyediakan waktu untuk menulis kerana Menulis apa yang difikirkan, akan bertindak sebagai satu kuasa ajaib untuk menukar pemikiran itu kepada satu impian..,
dan menulis satu impian di atas sekeping kertas bertindak sebagai satu senjata untuk menukar impian menjadi kenyataan dan fakta.

Moga kita telah refresh sesuatu hari ini....

inilah di antara topik utama sesi "brainstorming" peserta di dalam program-program yang kami jalankan... seperti "9P Pencetus Organisasi Terlarang". semuanya ada di sini::> page " GMBB Global Rich " yang anda idamkan :)p 


"masa DAH time"

No comments:

Post a Comment